Samsung Series 9 55” OLED 4K Smart TV S95D (2024) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Series 9 55” OLED 4K Smart TV S95D (2024) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Stefan 18-08-2024

Zeer mooie TV, perfect voor aan de muur

Ik heb de Samsung S95D enkele weken mogen testen.

Ik ben zeer onder de indruk van de Samsung TV. Het is een TV die zeer geschikt is voor in de woonkamer. Door het matte scherm en het felle paneel hoeft het niet compleet donker te zijn en is het zelfs niet erg als er wat zonlicht of spotjes op het scherm schijnen. Er is nagenoeg geen vermindering van beeldkwaliteit bij grotere kijkhoeken, dus het is niet vechten om recht voor de TV te zitten. De One-connect box zorgt ervoor dat er slechts één transparante kabel naar het scherm loopt en de rest kan samen met de box weggewerkt worden. Het scherm wordt geleverd met een stevige standaard, waar eventueel de one-connect box achterop geplaatst kan worden, maar het scherm komt het best tot zijn recht op de muur, het scherm is namelijk amper een centimeter op het dikste punt. Een enkel punt van kritiek zou de afstandsbediening en menu's zijn. Deze zijn beide erg simpel opgezet, voor ingewikkeldere instellingen moet daardoor wel een beetje gegraven worden. Dit zorgt er wel voor dat de afstandsbediening lekker handzaam is.

Ik kan deze TV zeker aanraden, vooral bij montage aan de wand en/of in een lichtere ruimte.

Pluspunten

• Superdun
  • Diep zwart en heldere kleuren
  • Mat display

Minpunten

• (Te) simpele afstandsbediening

Erik 18-08-2024

Nette TV, maar wel wat aandachtspuntjes

Bij het uitpakken blij verrast dat het in elkaar zetten van de tv vrij simpel is en vooral dat er maar 1 kabel tussen de connectbox en de tv zit.
Ideaal wanneer je de tv aan de muur wilt bevestigen.

Het matte scherm zorgt ervoor dat je minder irritante schittering ervaart, ook wanneer je wat schuiner voor de tv zit.

De verbindingen tussen de tv en de verschillende apparaten is ook snel gemaakt en met de meegeleverde afstandbediening kun je (althans bij ons) ze allemaal bedienen.

Nadeel van de tv vonden we wel dat de kleuren wat lastiger in te stellen waren, bij sommige sporten was het oranje van team NL vaker rood en de kleur blauw was opvallend vaak gelijk aan elkaar.
Misschien is dit nog beter bij te stellen, maar daar mag je wel even voor zitten.

Nog een nadeel is dat het geluid af en toe wegviel als je tussen streamingdiensten wisselde of gewone tv wilde kijken. De enige manier om dit op te lossen was de tv uit en weer aan te zetten.

Al met al waren we positief verrast door deze OLED van samsung maar niet overtuigd om compleet over te stappen.

Pluspunten

• Connect box
  • Mat scherm
  • apparaten verbinden
  • universele afstandbediening

Minpunten

• Geluid
  • kleurinstelling

Omar 17-08-2024

Een goeie all-rounder

Na enige tijd de TV te hebben getest, deel ik graag mijn ervaring over dit indrukwekkende OLED-scherm.

De installatie van deze TV was een fluitje van een cent. Samsung heeft duidelijk aandacht besteed aan een gebruiksvriendelijke ervaring, van het uitpakken tot de eerste keer inschakelen. De bijgeleverde OneConnectBox, die zorgt voor een minimalistisch kabelbeheer, is handig omdat je maar één kabel naar de TV hoeft te leiden. Dit geeft een strakke uitstraling aan je opstelling. Toch zou ik opmerken dat de OneConnectBox ook een nadeel heeft: mocht deze beschadigd raken of kwijtraken, kan het vervangen ervan prijzig zijn en zonder deze box werkt de TV niet.

De beeldkwaliteit van de TV is werkelijk adembenemend. Het OLED-paneel levert diepe zwarttinten en een contrast dat ongeëvenaard is. Kleuren spatten van het scherm af en zijn rijk en levendig, zelfs zonder enige aanpassing. Dankzij het matte scherm blijft het beeld vanuit elke kijkhoek helder en scherp, zonder hinderlijke reflecties. Dit maakt de TV ideaal voor ruimtes met veel licht of verschillende zitposities. De flexibiliteit om beeldinstellingen aan te passen is een pluspunt, waarmee je de kijkervaring nog persoonlijker kunt maken.

Wat betreft de geluidskwaliteit, doet deze TV het redelijk goed voor een flat-screen model, maar het geluid is niet echt indrukwekkend. Zoals bij de meeste moderne TV's, is het aan te raden om te investeren in een soundbar of een extern geluidssysteem om echt van je films, series en muziek te kunnen genieten. De ingebouwde luidsprekers kunnen de diepte en rijkdom van het beeld niet volledig aanvullen, wat jammer is gezien de prachtige visuele prestaties.

Kortom, een geweldige TV dat een goeie kijk-ervaring te bieden heeft. Toch denk ik dat er alternatieven op de markt zijn die betere waarde bieden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Installatie

Minpunten

• Geluid

DOME85 14-08-2024

Prima TV voor een flinke prijs.

Deze TV een aantal werken mogen testen. Al met al en prachtige TV.

Installatie is eenvoudig. Voet is erg zwaar maar was eenvoudig in elkaar te zetten. De installatie van de TV zelf is net zo makkelijk. Gewoon de instructies volgen. Het is een stuk meer werk om al je apps in te loggen. De one-connect box waar je al je kabels op aan moet sluiten is erg groot. Omdat hij bij ons niet in de kastjes pasten maar op de kast bij de TV laten liggen.

Het beeld zelf is OLED. En dat is te zien ook. Perfect zwart beeld en kraak heldere kleuren. Voor ons persoonlijk zijn de kleuren soms iets te helder. Gelukkig kan je hier een hoop aan instellen.

Het geluid van de TV was opvallend goed. Voor een TV zo plat best redelijk. Onze externe speakers waren eenvoudig aan te sluiten op de one-connect en werden, net als onze andere apparaten, meteen herkend.

Vooral de snelheid van het SMART deel is opvallend. Daarnaast is het op het oog een prachtige TV. Maar wel met een flinke prijskaart.

Pluspunten

• Helder beeld.
  • Supersnelle SMART functies.
  • Indrukwekkend geluid voor een TV.

Minpunten

• One-Connect box is erg groot.
  • Flink aan de prijs.

Jeroen D. 06-08-2024

Geweldige kleurweergave, perfect in een lichte ruimte

Bij het uitpakken van de tv begint het feestje, het installeren gaat makkelijk en zonder problemen.
Voor je het weet staat de tv klaar om gebruikt te worden, de standaard is zwaar en voelt degelijk aan.
Wat erg handig is, is de One Connect-box.
Met dit apparaat hoef je maar 1 kabel aan te sluiten op de tv, het apparaat zet je in het tv meubel en daar sluit je alle apparatuur op aan, vooral als je de tv wilt ophangen is dit handig.

Wat opvalt is het matte scherm, dit is tegen reflectie  in lichte ruimtes.
Met de zon op het scherm blijven de kleuren mooi en is zwart ook echt zwart, dit werkt dus erg goed.
De kleuren spatten van het scherm, dit scherm is erg helder en het contrast is erg goed.
Het geluid is prima maar niet goed.

Ik heb deze tv mogen testen en kan deze tv aanbevelen in vooral een lichte ruimte.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Helderheid

Minpunten

• Geluid